Πρώτα το Σχολείο, ή πρώτα ο Αθλητισμός;
Μεγάλες οι απαιτήσεις και πολλές οι υποχρεώσεις και στα δύο. Σε τι να δώσουν προτεραιότητα τα παιδιά; Σ’ αυτό που αγαπούν, ή σ’ αυτό που είναι υποχρεωτικό και συνήθως αγαπούν οι γονείς; Η πίεση αυξάνει περισσότερο, ιδίως με την είσοδο του παιδιού στο γυμνάσιο και την πιθανή μετάβασή του από τον αθλητισμό στον πρωταθλητισμό. Μάλιστα αυτή την ηλικία καταδεικνύουν και πολλές μελέτες σαν την ηλικία που πολλά παιδιά αποφασίζουν να παρατήσουν το άθλημά τους. Τι μπορεί λοιπόν να γίνει; Πώς μπορούν να συνδυαστούν και τα δύο χωρίς το παιδί να επιβαρυνθεί σωματικά και ψυχολογικά;
Η οργάνωση είναι το κλειδί, η σωστή οργάνωση του χρόνου. Κάποιες τεχνικές είναι οι ακόλουθες:
Ετοιμάζω ένα μηνιαίο πρόγραμμα στο οποίο καταγράφω τα κύρια γεγονότα και τις υποχρεώσεις όλου του μήνα, έτσι γνωρίζω από πριν τι έχω να προετοιμάσω. Στην αρχή της εβδομάδας συμπληρώνω όλες τις υποχρεώσεις και δραστηριότητες της εβδομάδας συμπεριλαμβάνοντας και εξόδους με φίλους, εορτές κλπ. γιατί και αυτά είναι απαραίτητα
Μαθαίνω τους χρόνους μου. Χρονομετρώ πόση ώρα με παίρνει να μάθω την ιστορία για παράδειγμα, πόση ώρα χαζεύω στην τηλεόραση μετά το σχολείο, πόση ώρα κάνω να πάω στην προπόνηση. Αν δυσκολεύομαι να συγκεντρωθώ όταν μελετάω, έχω μπροστά μου ρολόι για να παρακολουθώ το χρόνο που περνάει. Κατανέμω το χρόνο μου καλύτερα.
Δεν αναβάλω κάτι που είναι να κάνω, ακόμα και αν το βαριέμαι ή με δυσκολεύει. Όσα αναβάλουμε συνήθως συσσωρεύονται και μετά είναι δύσκολο να ανταπεξέλθουμε.
Ξεκινάω τη μελέτη με κάτι που με δυσκολεύει και αφήνω τα ευκολότερα για το τέλος ακόμα και μετά από την προπόνηση.
Σε ταξίδια αξιοποιώ μέρος του χρόνου μου διαβάζοντας. Μάλιστα αν διαβάζω παρέα και με άλλους, η προσπάθεια γίνεται ευκολότερη.
Χρησιμοποιώ αργίες ή περιόδους διακοπών για να προετοιμάσω μαθήματα και να δώσω ένα προβάδισμα στον εαυτό μου.
Δεν το παρακάνω! Αν νοιώσω ότι οι δυνάμεις μου πέφτουν –σωματικές και νοητικές αφήνω κάτι παραπίσω.
Προσέχω στο μάθημα και κρατάω σημειώσεις. Έτσι πολλά θέματα τα μαθαίνω από την παράδοση και ίσως δεν χρειαστεί καν να μελετήσω στο σπίτι
Όταν διαβάζω κάτι, κάνω την ανάγνωσή μου φωναχτά. Έτσι μαθαίνω κάτι γρηγορότερα καθώς οι πληροφορίες καταγράφονται και οπτικά και ακουστικά.
Μελετώ χωρίς διασπαστικά ερεθίσματα γύρω μου
Ζητώ βοήθεια σε κάτι που με δυσκολεύει (από γονείς ή ιδιαίτερα μαθήματα)
Αποφεύγω την τελειοθηρία και στο σχολείο και στο άθλημά μου. Δίνω προτεραιότητα στο να περνάω καλά και στα δύο, καταβάλλοντας τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια σε ότι κάνω, χωρίς όμως να καταρρέω εάν δεν είμαι πρώτος
……Και φυσικά υιοθετώ υγιεινές καθημερινές συνήθειες με καλή διατροφή, καλό ύπνο και θετική στάση σε ότι κάνω……